Jan 16, 2012

Sambutan Hangat di Majlis Pelancaran ALC.PBC

ALC.PBC lokasinya di atas Restoran Qudrat

15 Jan - Gaombak Permai - Al-Baghdadi Method Sdn. Bhd dengan jayanya mengorak langkah mengajak masyarakat mendekati, mempelajari Al-Quran dengan pembukaan Al-Baghdadi Learning Center Pinggiran Batu Caves pada semalam 15 Jan jam 9 malam.

Majlis yang telah dirasmikan oleh Ustaz Md Hakim Bin Tamam selaku Timbalan Pengarah ATC Selangor telah dihadiri sekitar 70 orang dewasa dan kanak-kanak. Sambutan yang tidak diduga itu telah memenuhi ruang dewan ALC.PBC.

Majlis yang bermula dengan Solat Isyak berjemaah, diikuti Taklimat Khas oleh Ustaz Md Hakim Bin Tamam, Slot menandatangan Sijil Perasmian dan diakhiri dengan jamuan ringan.

Us Hakim ketika menyampaikan taklimat

Us Hakim menandatangani sijil perasmian ALC.PBC

Dalam ucapan Us Hakim, kini di Selangor sahaja, Al-Baghdadi Method Sdn. Bhd telah mempunyai ALC sebanyak 59. Jadi tidak menjadi sebab masyarakat tercari-cari tempat untuk belajar Al-Quran kerana ALC kini sudah berada di mana-mana. ATC Selangor mensasarkan sehingga ke akhir tahun 2012, insya'Allah 200 ALC di seluruh negeri Selangor. Insya'Allah.

Tetamu yang hadir..

Tetamu yang hadir..

Pengarah Perunding Al-Baghdadi Learning Center Pinggiran Batu Caves, Ustaz Mohd Zarimi Bin Abu Zih Al-Hafiz, dalam ucapannya telah menyeru masyarakat sekitar agar sentiasa bersama dengan Al-Quran. Beliau juga mengajak ibu bapa, guru-guru untuk bersama dengan ALC.PBC bagi menghapuskan buta Al-Quran khususnya masyarakat sekitar Pinggiran Bt. Caves.

Berikut ialah jadual Kelab, Kelas di ALC.PBC :

ISnin : 8 - 10 malam : Asas Kanak-Kanak (4 - 14 tahun)

Selasa : 9 - 11 malam : Asas Dewasa (Muslimin)

Rabu : 8 - 10 malam : Asas Dewasa (Muslimat)

Menurut Usatz Mohd Zarimi juga, beliau bagi pihak ALC.PBC, mengalu2kan cadangan jadual kerana terdapat ibu bapa yang mengatakan anak mereka tuisyen pada malam yng ditetapka. untuk boleh menghubungi beliau untuk berbincang di talian 0199610849. -Admin.

0 comments:

Post a Comment